week 4 & 5 - Reisverslag uit Rome, Italië van Annelies Vries - WaarBenJij.nu week 4 & 5 - Reisverslag uit Rome, Italië van Annelies Vries - WaarBenJij.nu

week 4 & 5

Door: Annelies de Vries

Blijf op de hoogte en volg Annelies

06 Juni 2014 | Italië, Rome

Woensdag 28 mei, zijn we naar Pompeii en Napoli geweest! Erg mooi om de ruïnes te zien. We zijn met de tour mee gegaan die van uit de camping wordt georganiseerd. Om 7 uur zijn we vertrokken de bus reis zou 2 en half uur duren, naar een uurtje hebben we pauze gehad en konden we even naar de toilet en een kopje thee halen. Om 10 uur kwamen we aan in Pompeii, we kregen allemaal een apparaatje met 1 oordopje, hier door konden we horen wat de gids ons vertelde, deze gids sprak gebrekkig Engels waardoor het soms lastig was om hem te begrijpen. Naar 3 uur wandelen door de ruines was hij aan het einde van zijn rondleiding. En gingen we met de hele groep eten. We konden zelf weten wat we gingen eten Malika en ik hadden allebei zin in vis dus de keuze was niet zo moeilijk. Daarna zijn we weer in de bus gegaan en zijn we naar Napoli gereden. We kregen haast de hele stad te zien ( jammer genoeg niet zoveel foto’s van omdat men batterij leeg was). Uit eindelijk kwamen we bij de mooiste plek in Napoli we hadden een hele mooie uitzicht we hebben daar echt van genoten. Ter reis was het allemaal heel stil in de bus iedereen was zo moe dat we bijna allemaal sliepen het laatste stukje in de bus was iedereen wakker en was er gezelligheid in de bus, om 7 uur waren we weer terug op de camping, moe maar voldaan hebben we wat eten gehaald en hebben we lekker rustig aangedaan die avond. (zie foto’s)
Verder is alles goed hier, wordt nu echt warm en hangen haast elke ochtend/middag bij het zwembad. Morgen willen ze hier 31 graden hebben dus dan wordt het ook wel een beetje relaxen bij het zwembad. Verder is het de afgelopen week weer wat rustiger in het restaurant veel nieuwe mensen die ook geen Engels kunnen.. Wel heeft de hoofdbediening me gevraagd of ik meer taken wil gaan doen in het hoofdseizoen, ik heb hier mee ingestemd alleen nu moet ik even kijken hoe en wat maar lijkt me wel een uitdaging aangezien 80% Nederlands hier is in het hoofdseizoen
Ik wou eigenlijks ook een dagje een auto huren hier maar dat lijkt me niet zo heel goed idee.. Ze rijden hier heel raar. In Nederland hebben we nog regeltjes maar hier lijkt het net of er geen regels zijn dat iedereen gewoon zen gang kan gaan erg chaotisch. Maar het blijkt hier in Rome veel erger te zijn dan op andere plekken in Italië.
Verder zit ik te wachten tot er bericht van thuis komt dat ik weer tante ben het is nu wel heel spannend allemaal. Maar het zal niet lang meer duren. Hihi
Als je me een kaartje of iets dergelijks wil sturen is dit mogelijk. Je kunt het sturen na het volgende adres:
Camping Village Fabulous
t.a.v Annelies de Vries
Via di Malafede, 205
00125 Rome, Italië

Tot snel iedereen!
Ciao ;-)

  • 07 Juni 2014 - 00:30

    Giny:

    Mooi verslag voor deze week. En ik denk dat je alsje jezelf niet vertrouwd niet gaan autorijden.......dan maar de bus.
    fijn dat je er nog 2mnd bij kunt krijgen., geniet van deze tijd.
    we komen zeker langs ergens augustus dan hebben we vakantie.
    Liefs ons

  • 11 Juni 2014 - 09:17

    Janny:

    Leuk verslag deze keer, je hebt gelukkig ook nog wat vrije tijd om tochtjes te gaan ondernemen. Geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelies

Actief sinds 26 April 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 4127

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 30 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: